02 dubna 2013

Recenze: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem

Největší obrázek výrobku Mezi nebem a zemí – Setkání s duchemAutorka: Stacey Kade
Přeložila: Eva Brožová
Počet stran: 215
Nakladatelství: Fragment

Anotace: 


Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



Obálka: 

Je prostě úžasná, je také hlavním důvodem, proč jsem si knihu pořídila. Podle některých názorů je na duchařinu trochu moc barevná, ale tenhle příběh je spíše taková milá oddechovka. Myslíš, že skvěle představuje oba hlavní hrdiny a barvy jsou spolu v skvělém kontrastu.


Vlastní hodnocení: 

Na začátku knihy se setkáváme s Alonou, kterou vzápětí srazí školní autobus, což je dle mého názoru dost potupná smrt. Z Alony se stává duch či, jak sama říká přízrak a zjišťuje, že existuje člověk, který ji může vidět a slyšet. Will Killian je podle ní naprostý outsider a snad i blázen, ale ve svém stavu si nemůže vybírat. Začne ho ochraňovat před dalšími duchy a dokonce i před některými lidmi. Na oplátku chce znát odpovědi na své otázky. Proč po smrti hned nepostoupila dál? Jak může odejít za světlem? Kam se dostává ve chvílích, kdy mizí, ale později si nic nepamatuje? 



Alona Dareová je takový prototyp americké královničky. Ví, co chce a jde si za tím bez ohledu na následky. Všichni ji obdivují, ale zároveň i nenávidí. Každý si myslí, že má dokonalý život, což je však pravý opak. Po své smrti zjistí pravdu. Prohlédne všechny ty lži a přetvářku. Nikdo ji vlastně opravdu nemiloval a ani neznal. 


Další zajímavou postavou je April či její gothic stav Joonie. Když pomineme všechny ty její piercingy, zdá se jako prima kamarádka. Po přečtení této knihy však pochopíme, že nic není tak, jak se zdá. Na konci se mi zdála jako naprostý blázen. Sami pochopíte proč.

V knize mi přijdou nevyřešené Aloniny vztahy ve škole. Čekala jsem, že bude víc řešit svoje bývalé přátele, zvlášť potom, co se dozvěděla pravdu o nejlepší kamarádce a svém příteli. Mohlo toho tam být trochu víc, ale příliš mi to nevadilo.

Kniha obsahuje vtipné dialogy, u kterých jsem se opravdu neustále usmívala. Občas se tam objevil nějaký překlep, editor se tedy mohl více snažit. Příběh je vyprávěn na střídačku z pohledu Alony i Willa. Zaujal mě také vliv Willa na samotné duchy. Nikde jsem se ještě s něčím podobným nesetkala, klasická média totiž duchy nijak nemění. 


Příběh je psán v milé a příjemné verzi. Čtení mě velmi bavilo a až do poslední stránky jsem se od knihy neodtrhla. 





Pár slov o autorce: 



Stacey Kade je americká autorka z Chicaga. Tam žije se svým manželem a třemi vysloužilými dostihovými psy. Ráda čte, píše a sleduje Roswell. Mezi nebem a zemí: Setkání s duchem je její první kniha a řadí se mezi YA.








Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
Obálka i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství Fragment, kde si můžete knihu koupit. 

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze. Knížku jsem také četla a opravdu se mi líbila :-)

    OdpovědětVymazat