Recenze: Bohové Olympu - Neptunův syn

Přeložila: Dana Chodilová
Série: Bohové Olympu
Díl: 2
Počet stran: 479
Nakladatelství: Fragment

Anotace:

Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří.
Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?

Vlastní hodnocení:

Rick Riordan má ve spisovatelské sféře své jméno jisté. Proslavil se hlavně díky sérii Percy Jackson, která se stala velmi oblíbenou a úspěšnou. Od celkem jednoduché knihy naplněné humorem, se dostal k opravdu skvěle propracovanému a složitému příběhu, který rozhodně stojí za přečtení. Už samotný fakt, že zvládne skvěle zasadit děj do starověké mytologie a vytvořit v ní vlastní příběh, z něj dělá jedinečného autora. Riordan ale v žádném případě nepřestává překvapovat. V této knize nám totiž předvádí propojení dokonce dvou starověkých kultur a věřím, že nikdo by to nedokázal napsat lépe.

Zbožňuji, jak autor během vyprávění předkládá různé střípky informací, které čtenáře prostě nutí vymýšlet si různé teorie. Líbí se mi, jak ty jeho jednotlivé knihy spolu souvisí - v jedné knize dostanete malou informaci, která se zdá nevýznamná a která je pak důležitá pro další knihy. Je úžasné, jak se vám některé ty věci jeví předvídatelně a ono je to nakonec všechno úplně jinak.

Příběh má rychlý spád a o dobrodružství a akci tu není nouze. Riordan si připravil opravdu hojné množství vtipných momentů, kterým se budete smát ještě dlouhou dobu po přečtení.

Kniha je plná skvělého dobrodružství a zajímavého pohledu na řeckou a římskou mytologii. Celý příběh nabírá pořádné otáčky a velice dobře si připravuje půdu pro třetí díl, který rozhodně bude stát za to. Tak na co ještě čekáte?

Pár slov o autorovi:

Rick Riordan je americký autor pocházející z Texasu, narozený roku 1964. Na vysoké škole studoval angličtinu a historii. Poté řadu let učil na různých školách, než se společně s ženou a dvěmi syny přestěhoval zpět do svého rodného města San Antonio. Tady učil ještě pár let, ale nakonec se rozhodl stát spisovatelem na plný úvazek.

V současné době má pan Riordan na svém kontě hned několik knihy, nicméně mezi ty nejznámější se řadí série s mytologickým tématem. Ricka Riordana proslavil příběh o polobohovi Percym Jacksonovi (zde je mytologie řecká). První díl z příběhů o Percym byl i zfilmová, druhý se právě natáčí. Rick je autorem i série Kroniky Cartera Kanea, jež zpracovávají mytologii egyptskou. Na prosby fanoušků Ricka začal pracovat i na další sérii, ve které se tentokrát mísí řecká a římská mytologie. Jedná se o sérii Bohové Olympu. První díl - Proroctví, druhý - Neptunův syn, třetí - The Mark of Athena (vyšel 2.10. v AJ), čtvrtý - The House of Hades (vyjde v roce 2013) a na rok 2014 je v plánu pátý díl, jehož název zatím není znám.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.