Recenze: Ztracený svět v PODZEMÍ

Počet stran: 343
Díl: 1
Nakladatelství: Fragment

Anotace:

Vydejte se na dobrodružnou cestu do tajemného PODZEMÍ.
Čtrnáctiletý Will žije se svou rodinou v Londýně a spolu s otcem sdílí vášeň pro archeologické výkopy a pátrání po zmizelém světě pod zemí.
Když Willův otec při objevování podzemních chodeb náhle zmizí, rozhodne se ho Will se svým kamarádem Chesterem najít. Ve sklepě jejich rodinného domu objeví tajnou chodbu a brzy se ocitnou hluboko pod zemí, kde se skrývá temné a děsivé tajemství. Tam, kde by to nikdo nečekal, existuje utajený svět, kde žijí lidé pod krutou nadvládou. Will s Chesterem jsou zatčeni a uvězněni a čeká je vyhoštění do Hlubin, odkud se ještě nikdo nikdy nevrátil. Podaří se jim uniknout zpět na Povrch? Jaká další tajemství se skrývají v PODZEMÍ?
Nenechte si ujít světový bestseller, který zná již celý svět!

ztraceny svet v podzemi_3d_s200
Vlastní hodnocení:

Kniha je vyprávěna z pohledu Willa, doktora Burrowse, Rebecci i jejich matky. Čtenář má díky tomu lepší možnost seznámit se s postavami a pochopit jejich chování. Od okamžiku kdy se kluci, Will a Chester, dostanou do podzemí, jsou v neustálém nebezpečí. Jedním z překvapení jsou i fakta o Willově rodině, které jsem rozhodně nečekala. Potom se to ale všechno nebezpečně zvrtne.

Celý nápad mi přišel velice originální a knihu jsem doslova hltala. Občas byli některé části trochu nudnější, ale nuda je brzy vystřídána napětím, které čtenáře žene vpřed. Zajímavostí knihy je její popisnost. Autoři opravdu nešetřili slovy. Vše si díky tomu dokážete představit až do nejmenších detailů. Děj není jen o podzemí, ale i o přátelství, beznaději a záchraně našeho "hořejšího" světa.

Příběh ve mně nechal velkou spoustu otázek, které drží v napětí, dokud si čtenář nepřečte další díl.
Kniha mě na první pohled upoutala především obálkou. V dnešní době je poněkud odlišná, ale k ději se rozhodně hodí. Lepší si nedokážu představit, hlavně díky nádherným tónům zelené barvy.

Zahraniční tisk přirovnává Ztracený svět v PODZEMÍ k Harrymu Potterovi, ke kterému se autoři nehlásí, ale svým přáním vrátit děti ke čtení a navázat tak na úspěch J. K. Rowlingové se však netají.

"Nakladatel, který objevil Rowlingovou, věří, že našel nového Harryho Pottera. Tentokrát je to archeolog." (Agentura Reuters)

"Perfektně postavené dobrodružství o chlapci, který objeví svět v podzemí s nadvládou zla." (The TIMES)

"Překrásně vymyšlené podzemní vyprávění vás zcela vtáhne do jiného světa." (Publishing News)

"Přežije tato kniha svoji propagaci? ANO!" (Daily Express)

Pár slov o autorech:

Roderick Gordon se narodil a vyrostl v Londýně, kde také studoval na univerzitě. Namísto studia biologie ovšem trávil většinu času po různých studentských barech se svým budoucím kolegou Brianem Williamsem. Po škole pracoval jako úředník v londýnské finanční čtvrti City. V roce 2001 byl propuštěn, neboť se namísto financí věnoval spíš své fantazii. Mezi jeho předky patří řada spisovatelů a básníků, například R. D. Blackmore, Philip Doddridge či Mathew Arnold a v neposlední řadě také excentričtí paleontologové William a Frank Bucklandovi. Nedávno se s rodinou přestěhoval do hrabství Norfolk, takže nyní je možné ho nejčastěji potkat na dálnici M11 na cestě mezi jeho domovem a podkrovním bytem v londýnské čtvrti Islington.

Brian Williams prožil své dětství v Zambii. V sedmdesátých letech se společně se svojí rodinou přestěhoval do Liverpoolu. V pubertě se věnoval hlavně svým třem vášním: amatérskému boxu, experimentálnímu umění a automobilovým honičkám. Na začátku osmdesátých letech nastoupil na uměleckou školu The Slade School of Fine Arts, kde na něj díky jeho experimentálnímu umění nejspíš nikdy nezapomenou. V jednom případě museli být dokonce přivoláni hasiči, kteří předčasně ukončili život jedné z jeho poněkud vznětlivějších instalací. Jeho učitel, Sir Laurence Gowing, mu ale poradil, aby tuto ohnivou a posléze vodní intervenci bral jako součást díla. Po absolutoriu se dál věnoval malířství, psaní i filmu, a to jako režisér i jako herec. V současné době žije se svým neviditelným psem v hlubinách nechvalně proslulé londýnské čtvrti Hackney.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Obálka i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství Fragment, kde si můžete knihu koupit.