Recenze: Země - 400 jedinečných míst naší planety

Autor: Patrick Bonneville
Výtvarník: Philippe Hémono
Přeložili: Zdík Dušek a Josef Orel
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fragment

Anotace:

Vydejte se na putování po jedinečných místech naší planety! Obrazová publikace Země vám představí prostřednictvím překrásných snímků a faktograficky nabitého textu, výběr přírodních, historických a kulturních lokalit naší planety. Naleznete zde i mapy a odkazy na všechny lokality světového dědictví a stručné dějiny programu UNESCO. Patříte mezi fanoušky historie, nebo rádi cestujete ve svém pohodlném křesle? ZEMĚ je stvořena právě pro vás.

Vlastní hodnocení:

Dějiny by nás měly naučit, že vedle nekonečné rozmanitosti kultur existuje i jediná, globální civilizace, založená na společně sdílených hodnotách respektu a svobody. Jedná se o civilizaci definovanou tolerancí k rozdílným názorům, oslavou kulturní rozdílnosti, trváním na základních, všeobecně platných lidských právech a vírou v právo lidí hovořit do toho, jakým způsobem jim kdo vládne.

Myslím, že tato myšlenka vystihuje ten svět, kde bychom měli správně žít. Vždy jsem se zajímala o historii. Věřím, že všichni bychom se měli poučit z chyb minulých.

Otevřete tedy knihu a ponořte se do těch nejúžasnějších míst naší planety. Nejenže se dozvíte zajímavé informace ze současnosti, ale dýchne na vás i velkolepá minulost ať už ta dobrá či ta méně šťastná. Každá však nějak ovlivnila životy lidí a na to bychom neměli nikdy zapomenout.

Kniha Země předkládá bohatou obrazovou sbírku nepřeberného množství míst. V části zaměřené na velkolepé přírodní scenérie se seznámíte například s tanzanským národním parkem Serengeti. Navštívíte úžasné rozvaliny dávných civilizací. Komu z nás se netají dech při pohledu na Machu Picchu?

Tato publikace bere čtenáře prostřednictvím úžasných snímků i zajímavých komentářů na pouť k nejvýznamnějším místům naší Země.

Kniha se jistě stane drahocenným klenotem každé knihovny.

Pár slov o autorovi:

Patrick Bonneville je francouzsko-kanadský umělec a spisovatel pocházející z Montrealu. Vystudoval marketing na obchodní škole Johna Molsona při Concordské univerzitě. Po zaměstnání v propagačním oddělení pivovaru Molson Coors a po práci u hokejového týmu Montreal Canadiens se rozhodl ponořit do světa vydávání knih s cílem využít marketingového zázemí k vytváření skvělých publikací o mezinárodních programech, které činí náš svět lepším a silnějším. Jeho prvním projektem byl vlastním nákladem vydaný titul Světové dědictví (The World Heritage), první kniha pojednávající o všech místech světového dědictví vyhlášených organizací UNESCO. Tento počin neušel pozornosti velkých vydavatelství. Spojil se s Langenscheidt Publishing Group a Chuckem Langem a společně vytvořili Zemi, nádhernou knihu o místech ze Seznamu světového dědictví.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Obálka i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství Fragment, kde si můžete knihu koupit.