10 února 2013

Recenze: Děsivé splynutí - Vidím to, co vrah

Největší obrázek výrobku Děsivé splynutí – Vidím to, co vrah
Autor: Jill Hathaway
Přeložila: Michaela Škultéty
Originální název: Slide
Počet stran: 271
Nakladatelství: Fragment
Série: Děsivé splynutí
Díl: 1


Anotace: 

Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima.

Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.

Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?




Vlastní hodnocení: 


Tato knížka nabízí dokonalé vcítění do hlavní postavy a prožívání situací s ní. V průběhu čtení se hodně střídají děje právě kolem samotné hrdinky a momenty, kdy Vee vidí očima jiných. Jakmile se do knížky začtete, nebudete však mít žádný problém se hned zorientovat.

Velice jsem si oblíbila právě Vee. Nebyla to žádná namyšlená fiflena jako ostatní její spolužačky. Byla prostě sama sebou a rozhodně nechtěla být středem veškeré pozornosti.

Oceňuji to proto, že je to příjemná změna oproti všem těm tolik oblíbeným hrdinkám. A i když jsem několik věcí dokázala předvídat, byl pro mě závěr rozhodně obrovským překvapením.

První díl Děsivého splynutí bych doporučila především těm, kteří mají rádi YA navíc s lehkou detektivkou.  Kniha je velmi čtivá a jen tak vás nepustí. Já ji měla přečtenou za jeden večer. Sedla jsem si a najednou jsem byla u konce, ani jsem nevěděla jak. A jelikož je to autorčina prvotina, musím uznat, že se jí opravdu povedla.

Nechte se fascinovat tímto podivuhodným příběhem plným pocitů, záhad, překvapení, myšlenek a až mrazivého napětí!


ÚRYVEK:

Sedím u bílého stolu, přede mnou je blok kvalitního papíru. Slova se táhnou po papíře jako pavouci, plynou z pera, které držím v rukavici.
Kdo jsem?
A proč mám rukavice?
Slova, která píšu, říkají: Tohle si nezasloužím.
Když se postavím, vidím růžové stěny a obrázky baletek. Sophiin pokoj.
Nic neslyším.
Otočím se od stolu a vidím postel. Je to rozhodně Sophiina postel, ale teď má jinou barvu. Dřív byla pokrytá čistě bílou přikrývkou. Teď je tmavě hnědá. A mokrá. Velmi mokrá. Na posteli něco je. Je to Sophie. Její inkoustově černé vlasy rámují bílý obličej. Paže jí bezmocně leží po stranách, na obou zápěstích dlouhá řezná rána.




Pár slov o autorce:


Jill se narodila a vyrostla v Iowě, USA. Jako dítě milovala papírové panenky, staré komiksy a psaní. Během dospívání napsala emo poezii a tiskla papírové časopisy, které prodávala za 1 USD v místní prodejně komiksů a prodejně hudebních nosičů.

Po vystudování anglistiky začala vyučovat na střední škole. Společně s manželem vychovává jedinou dceru.





Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 

Obálka i anotace jsopoužity ze stránek nakladatelství Fragment, kde si můžete knihu zakoupit.

2 komentáře:

  1. Kniha sa mi už dlho páči, chystám sa na ňu 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti
      Jediné čeho lituji je, že nemůžu hned číst i další díly. :D

      Vymazat