09 prosince 2012

Recenze: Upíři z Morganville - Prokletý dům

Proklety dum Prokletý dům (Upíři z Morganville – kniha první) – recenzeAutor: Rachel Caine
Přeložil: Pavel Valenta
Nakladatelství: Brokilon
Počet stran: 250
Díl: 1
Cyklus: Upíři z Morganville


Anotace


Claire přijela do Morganville studovat a dobře se bavit. Nepředpokládala, že spolužačky z koleje jí budou už od začátku ztrpčovat život. Ani pronájem pokoje ve velkém starém domě však vůbec není změnou k lepšímu. Noví spolubydlící mají svá temná tajemství... ale přijmou Claire mezi sebe, když se ulice města začnou hemžit zlem žíznícím po čerstvé krvi...




Zajímavost

Nebudu zde rozebírat všechny okouzlující mužské postavy z knihy. Nejzajímavějším však je bezpochyby Michael, muzikant a majitel domu, do kterého se Claire z nouze nastěhuje. Má však taková tajemství, která jsem rozhodně nečekala.


Obálka


Je to hlavní důvod, proč jsem si chtěla knihu přečíst. Trochu mě ale zklamalo, že žena s rudými vlasy nemá s žádnou postavou z knihy nic společného.


Vlastní hodnocení

Kniha působí dojmem, že se autorka rozhodla psát o upírech, ale ještě nevymyslela, co o nich vlastně napíše.To je právě problém celé knihy.

Velká část děje by se mohla vynechat a stejně bychom o moc nepřišli. Snížilo by to riziko, že to čtenář nevydrží až do konce, kde to začne být opravdu poutavé až infarktové. Příliš mě neuklidňuje zjištění, že si Rachel Caine v takových závěrech libuje.

Při svém hodnocení musím vzít v úvahu, že jde o první díl pravděpodobně dlouhé série. Autorka se nás snaží především seznámit s hlavními postavami. 

Budu s nadějí čekat na další díl, který by měl být rozhodně více dobrodružný.

Na závěr

Zaujal mě rozhovor, který poskytla autorka ságy Upíři z Morganvillu. Přidávám Vám několik otázek s jejími odpovědmi, které mě něčím upoutaly.


Morganville představuje město plné záhad, je tu nějaké další tajemství k odhalení?

Není vůbec náhoda, že Morganville leží uprostřed pouště, proč tomu tak je blíže ukazuje jedenáctá kniha (Last Breath).


Nejoblíbenější a nejméně oblíbené postavy?

Nejraději píšu o postavách Shana a Myrnina. Shane obvykle v určité scéně udělá přesně to, co od něj čekám, a píše se mi velmi snadno. Myrnin naopak nikdy neudělá nic tak, jak by měl, a i kvůli tomu je tvorba scén s ním zábavná. Neoblíbené postavy nemám, všechny už jsem stihla v průběhu série zabít.


Jaký druh romantické zápletky je možné v Morganville očekávat?

Pro sérii je velmi důležitý vztah Shana s Claire. Nikdy přitom nebylo v plánu, že by měl přerůst v milostný trojúhelník, jde u nich od začátku hlavně o nacházení a prohlubování vztahu a přidání třetí postavy by příběhu v tomto případě moc dobře neposloužilo. Spousta fanoušků si představuje Myrnina jako tu třetí stranu, já ho však vnímám především jako velkého Claiřina obdivovatele, který rozhodně nemá v úmyslu s ní vyrážet na rande.


Děkuji nakladatelství Brokilon za poskytnutí elektronické knihy k recenzování.

Žádné komentáře:

Okomentovat