11 prosince 2012

Recenze: Štvanice

ŠtvaniceOriginální název: Cry Wolf
Autor: Patricia Briggs
Přeložila: Kateřina Niklová
Nakladatelství: Fantom Print
Rok vydání: 2012
Počet stran: 302


Anotace

Charles, hlavní hrdina Alfy a Omegy, je bratr Samuela, který je jedním z hlavních hrdinů série Mercy Thompsonová a taky syn Brana, alfy všech alfů. Kniha navíc obsahuje novelu Alfa a Omega, která nakonec dala název i celé sérii.
Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe. Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.


První věta

Foukal studený vítr a z chladu jí mrzly prsty u nohou.


Vlastní hodnocení


Opravdu hooodně moc nechci kritizovat jedno ze svých nejoblíbenějších nakladatelství, ale tentokrát se jim ta obálka nepovedla. Přijde mi prostě divná a nějakou chvíli mě odrazovala od koupě. Je to ještě podivnější, protože většinou jsem vždy proti předělávání původního obalu. V tomto případě si však měli udělat trochu času a něco vymyslet.


A protože jsem na Vás hodná, přidávám i obálky dalších dílů.




U mě vede bezpochyby On the prowl, ale mrzí mě, že jsme o tuhle knihu přišli a nebude vydána. 

A co vy?


Vlastní hodnocení


Upřímně se přiznávám, že jsem měla trochu strach začít Štvanici číst. Miluji knihy o Mercy Thompson a nechtěla jsem si ten pocit zkazit. 


Zápletka je přesně taková, jak má být, což není překvapením. Autorka nám všem dokázala, že psát umí již dříve. Dokáže jednoduchým způsobem skvěle podat všechny důležité informace a scény přímo pulzují životem.


Při hodnocení musím vzít v úvahu, že jde o první díl z chystané série. Měsíční píseň také nebyla tak perfektní jako celá řada dohromady. Se všemi postavami se musíme nejprve seznámit. Poznat je a pochopit některé jejich činy. Rozhodně nečekejte, že víte vše, pokud jste četli Mercy. Nejvíce překvapujícím je příběh samotného Brana, který jsem rozhodně nečekala.


Knize nechybí strhující zápletka, romantické dobrodružství ani srdcervoucí scény. Rozhodně to ale není romance plná klišé. 


Štvanice je slibný začátek. Čtení mě bavilo, ale bohužel mě nepohltilo tak, jak jsem doufala. Počkám si s nadějí a  očekáváním na další díl, Loviště. 



Na závěr několik slov o mé oblíbené autorce:




Patricia BriggsAmeričanka Patricia Briggs (1965) píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.

Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompson.

Žádné komentáře:

Okomentovat