16 prosince 2012

Recenze: Percy Jackson - Moře nestvůr

Percy Jackson - Moře nestvůr
Autor: Rick Riordan
Přeložila: PhDr. Dana Chodilová
Ilustroval: Christian McGrath
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2010
Počet stran: 304
Série: Percy Jackson
Díl: 2

Anotace:


Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku - jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řeckých pověstí, mu teď usiluje o život... Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů - hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu...  

První věta: 
Má noční můra začala takhle.


Obálka: 

Oblíbila jsem si přímo kouzelné obálky celé této série. Moře nestvůr rozhodně nezaostává. Ráda ji jen tak beru do ruky a sleduji krásné zelené odlesky, které přebal vytváří.


Kapitoly:

Zamilovala jsem si styl psaní Ricka Riordana, ale úžasné jsou i samotné názvy kapitol. V tomhle díle je má nejoblíbenější: Můj nejlepší kamarád kupuje svatební šaty.


Vlastní hodnocení:

V tomhle díle se Riordan mimo jiné zabývá rodinnými vztahy. Chápu Percyho, který má zpočátku jisté problémy svého nového bratra přijmout. Upřímně, kdo z nás by byl na takové příbuzenstvo hrdý.

Bavila mě i část, která se odehrávala v lázeňském středisku u K. K. Nasmála jsem se, když jsem si představovala všechna ta morčátka nebo-li guinejská prasátka.

Autorovi se opravdu povedlo nás na konci knihy navnadit na další pokračování. Závěr je totiž téměř vražedný. Vrátil do hry důležitou postavu a tím zamíchal s celým příběhem. 

Těším se na další díly série Percy Jackson. 


Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat