Recenze: Hraničářův učeň - Nositelé dubového listu

Přeložila: Zdena Tenklová
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 311
Série: Hraničářův učeň
Díl: 4

Anotace:

Blíží se jaro a Will s Evanlyn mohou konečně prchnout ze Skandie. Evanlyn je však unesena temudžajskými jezdci, příslušníky početného národa, který obývá rozlehlé stepi na východ od Skandie. Will se vydává za nimi, ale jeden chlapec má proti šesti ostříleným temudžajským bojovníkům jen mizivou naději – i když je hraničářským učněm. V poslední chvíli ho vystopují Halt s Horácem a pomohou mu Evanlyn zachránit. Na radost ze shledání však není čas, protože Halt si je jistý, že šest Temudžajů tvořilo pouze průzkumný oddíl velikého vojska, které se chystá k vpádu do Skandie. Čtyři Araluenci musejí Skandijce varovat a nabídnout jim pomoc – pokud ovšem oberjarl jejich pomoc přijme.

Dokážou zapřisáhlí nepřátelé bojovat bok po boku, aby zachránili své životy a své země před ničivým vpádem nepřítele, který nezná slitování?

Vlastní hodnocení:

Celý čtvrtý díl se točí kolem boje. Seznámíme se s různými taktikami a skandijskou politikou, ale především musíme bojovat o život svůj i ostatních.

Humor je jedním ze stěžejních bodů celé série, který s přibývajícími díly neztrácí na svém kouzlu. Kdo z nás nemá rád knihy, u kterých se dokáže při čtení stále jen potutelně usmívat? Lidé v okolí si sice myslí, že jsme blázni, ale popravdě komu z nás na tom záleží? Tedy doufám, že nejsem jediná. V tomhle díle jsou nejvtipnější rozhovory mezi Haltem a Horácem, který je stále tak naivní a trochu natvrdlý, že se mu nejde nesmát.

Jednotlivé postavy se vyvíjí stejně jako styl psaní Johna Flanagana. Teď už tedy neprožíváme dobrodružství malého sirotka, který se chce stát rytířem a být hrdinou jako jeho otec.

Snažila jsem se udělat takový malý průzkum, jak jsou na tom ostatní ohledně Johna Flanagana. Několikrát jsem narazila na přirovnání k Ricku Riordanovi. Zatím jsem však nedokázala pochopit, kde se tento nápad vzal. Nenašla jsem v jejich psaní nic společného.

Velkým plusem je to, že nás autor prostě je neodbyl a všechno to plánování boje nenapsal na dvě strany. Udělal to úplně jinak, než jsme zvyklý. Nechal nás nahlédnout opravdu do hloubky. Rovněž dostáváme šanci ještě více pochopit důležitost hraničářů.  Bez nich by totiž Skandijci neměli šanci se svojí metodou, všem hned namlátit a až potom „drobátko“ myslet.

Nositelé dubového listu končí uzavřeně, takže vás nemusí vyvádět z míry, pokud se okamžitě nedostanete k dalšímu dílu. Přesto věřím, že každý, kdo začal číst sérii Hraničářův učeň, neodolá a brzy se pustí do pokračování.

Knihu si můžete zakoupit ZDE.
Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.