04 května 2013

Recenze: Rozhodující bitva

Největší obrázek výrobku Kronika Cartera Kanea – Rozhodující bitva
Autor: Rick Riordan

Přeložila: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment
Série: Kronika Cartera Kanea
Díl: 3
Počet stran: 311

Anotace:

Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…

Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.

Závěrečný díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida a Hněv bohů.


Vlastní hodnocení:

Třetí díl je stejně jako ty předchozí psán jako přepis zvukového záznamu Cartera a Sadie Kaneových, který od nich obdržel samotný autor. Příběh je vyprávěn střídavě oběma sourozenci a proložen jejich vtipným dohadováním, u kterého se nepřestanete smát.

Poté co mi recenzní výtisk dorazil, nemohla jsem se dlouho odhodlat ke čtení. Po knize na poličce jsem nervózně pokukovala, ale nedokázala jsem se do ní pustit. Myslím, že to byl strach a zoufalství z toho, že série končí a obavy, co teď budu číst. Další díl Bohů Olympu vydá autor až na podzim a já mám přímo závislost na Riordanově psaní. Nezbude mi nic jiného než si jeho knihy přečíst znovu. Už se na to těším!


Díl se jako vždy odehrává v hodně krátké době, jak je autorovým zvykem. Všechna akce, dobrodružství a nečekané zvraty vás pohltí, dokud se nedostanete na poslední stranu a potom máte chuť číst ještě nejméně dalších 300 stran nebo si to přečíst alespoň hned od začátku.

Celou dobu budete držet palce Carterovi, Sadie a všem jejich přátelům. Nejvíce jsem si oblíbila právě Cartera a jeho lásku Ziu a jim nejvíce přála dobrý konec.

Sérii jsem si zamilovala prakticky od první stránky, a proto mě velmi mrzí, že tolik lidí Kroniku Cartera Kanea nikdy nečetlo, přestože třeba i znají Percyho Jacksona



Pár slov o autorovi:

Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.



Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
Obálka i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství Fragment, kde si můžete knihu koupit. 



Žádné komentáře:

Okomentovat